Forum www.nnbezimienni.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
PORADNIK GRY W TRAVIANA

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.nnbezimienni.fora.pl Strona Główna » FAQ/Szkoła Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
PORADNIK GRY W TRAVIANA
Autor Wiadomość
BRENEK1




Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post PORADNIK GRY W TRAVIANA
1. German off agresywny

2. Quest Gal/Rzym
a) off
b) deff

3. Bez qestów Gal/Rzym*
a) off agresywna
b) deff

1.Wersja Off

German

1.1 Taktyka ofensywna
Przez pierwsze 1,5 miesiąca niestety, ale trzeba zapewnić obsługę konta przez minimum 12/24h (niekoniecznie w trybie ciągłym, ale logować się wtedy gdy Pałki wracają z grabieży). Mając dużo Pałek można naprawdę dużo czasu na to trącić

1.1.1 Założenia:
- Rezygnujemy z Questów całkowicie wybieram drogę z transportami surowców, odpalone bonusy za złoto do produkcji drewna, gliny/złomu i zboża ( Czy będziecie grali z Monetami czy tez bez dostajecie ich na starcie 15 sztuk od razu wykorzystujemy je na bonusy, po odebraniu ostatniej paczki surowców dostajemy kolejne 20 na resztę bonusów i NPC)
- przyrost surowców z dodatkowych kopalń liczony dla 70 godzin czyli są 2 godziny zapasu i w rzeczywistości surowców będzie troszkę więcej

1.1.2 Co budujemy w trakcie okresu ochronnego, żeby na jego koniec mięć największa możliwa liczbę jednostek???

Kolejność budowy budynków

2x Las lv1
Glina lv1
4x Pole lv1
Las lv1
Glina lv1
Główny budynek lv2
Główny budynek lv3
Miejsce Zbiorki lv1
Koszary lv1


Budynki EKO robimy od razu po założeniu konta. Pozostałe budynki robimy dopiero gdy zaczyna Nam się surka przelewać w Magazynie, bo na koniec może być krucho z cropem, jeśli zrobimy wszystko od razu. Jak już zrobimy wszystkie budynki to robimy Pałki jedna po drugiej w podobny sposób jak budynki pilnując, żeby się Nam surka nie przelewała

Chyba czemu opłaca się bardziej zrobić na maksa Pałek niż EKO tłumaczyć nie musze

1.1.3 Co dalej???

Pałki, pałki i jeszcze raz pałki. Rozsyłamy je na wszystko w okolicy. Kiedy mamy już ze 30 sztuk to warto podzielić na kilka małych oddziałów. Mamy wtedy dużą skuteczność farmienia. Jeśli nawet wpadniemy w pułapki to zbierzemy resztę i odbijemy, a jeśli wpadniemy w jakąś armie to robimy podobnie Wink. W międzyczasie trochę pól, Rynek i NPC, bo złomu i cropa będzie przez pierwsze 2 dni zdecydowany nadmiar
Przy około 100 Pałkach warto pokusić się o zwiad, zrobić kilka sztuk i potem dalej Pałki Mając 300 sztuk warto pomyśleć o:
a) Mocnym EKO - taktyka bardziej zachowawcza, jeśli mamy zamiar mięć jeszcze życie poza travianem
b) 2 wiosce - bierzemy jakąś 9c/15c około 7 pól od naszej osady, stawiamy koszary i na maksa Pałek i wioska działa mniej więcej jak drugie konto z nowa okolica do farmienia. Minusem tej taktyki jest czasochłonność, ale za to rozwój mamy znacznie szybszy. Taka druga wioskę w zależności od jakości farm, można nawet w 9 dni od startu serwera postawić

2-3 dnia po spadku okresu ochronnego powinno zainwestować się w Oszczepników, pierwsi Paladynowie pojawiają się na serwerze już następnego dnia po końcu okresu ochronnego. Niedługo potem mogą pojawić się pierwsze Gromy. Minimum 50 Oszczepników to podstawa... no chyba że lubicie oglądanie raportów gdzie kilka koników robi z waszych Pałkarzy mielonkę przy minimalnych stratach

Przy dużych minusach zboża warto pomyśleć o kilku levelach kryjówki. Chodzi o to żeby wasza armia nie padła z głodu jeśli ktoś podczas ataku w nocy kiedy wasza armia będzie na FSie nie wyniósł całego zboża z waszej osady.

1.1.4. Czego nie powinno się robić

- Toporów wcześniej niż w jakieś 20 dni po starcie serwa (optymalnie po miesiącu i dopiero w wiosce OFF). Pałki maja znacznie lepszy przelicznik noszonej surki oraz ataku/surke zużyta na ich produkcje
- Paladynów, aczkolwiek sporo osób mówi, ze dobrze się nimi farmi. Hmmmm ja na nich więcej trąciłem na jakichś Falangach czy Legionach, które nawet po skanie nagle wyrastały spod ziemi, no ale to już jak kto woli
Niby fajnie się niby zabija wrogie Pałki... ale każdy dobry gracz będzie miał Oszczepników.
- Katas przed postawieniem 2 wioski
- A już tym bardziej GR-ow

2. Wersja z questami

Bez względu na nację wykonujemy kolejno wszystkie questy oprócz 22, pamiętając o kilku rzeczach
a) Wykonujemy je w miarę możliwości jak najszybciej, czyli siedzimy na początku przy kompie i czekając na wybudowanie się budynków zmieniamy nazwy wiosek, wpisujemy jakieś rzeczy do profilu itp.

b) Po wykonaniu 6 questa zużywamy od razu monety na bonusy do surki

c) Czekając na wypełnienie 10 questa (czekanie na armie od wodza) wykonujemy zadanie z punktu 12 możliwie na bieżąco co daje Nam dodatkową surkę z tych kopalni przez okres oczekiwania

d) Zawsze wybieramy ścieżkę militarną, a za resztę surki pozostałej po wypełnieniu 21 questa ładujemy w wojsko (Pałkarze, Falangi lub Legiony)

e) Quest 22 wypełniamy dopiero w sytuacji, gdy mamy już Magazyn, Spichlerz i Rynek i potrzeba Nam monet na handlarza NPC (no chyba, że ktoś kupuje monety to wtedy ten Quest może totalnie olać i wypełnić w późniejszym terminie). NPC na tym etapie gry bardzo się przydaje, bo zazwyczaj mamy nadmiary jakiegoś surowca (Germanie i Galowie - Żelaza, Rzymianie - Gliny lub Drewna, wszystkie nacje - Zboża)


a) Wersja Off


Gal

No cóż najpierw farmimy cele bezpieczne (mniejsze niż 9 popa). Zakładam, ze po wyfarmieniu ich będzie juz około 25 Falang. I teraz zaczyna sie najcięższa cześć zabawy. Jak dobrać dalsze cele odpowiednie pod Falangi??? W sumie dość prosto. Szukamy w okolicy najbardziej popiastych Rzymian i German i rozsyłamy na nich po 5 Falang. Jeśli wtopimy nawet 1-2 grupki to nie będzie to aż tak bolesne jakbyśmy naraz stracili całość, a przynajmniej wiemy kogo możemy farmić

Jak osiągniemy około 40-50 Falang to można w końcu pomyśleć o GT. Teoretycznie można zrobić Miecze, ale nic na tym nie zyskamy, bo są jeszcze wolniejsze niż Falangi, a tak czy siak początkowe kilka Mieczy jak wpadnie w dużo choćby Palek to gucio zrobi, a skontrowanie Mieczy Pałkami jest banalne. GT jesteśmy w stanie chociaż załatwić dość szybko natarczywych German

W międzyczasie oczywiście robimy trochę pól, żeby nie być na totalnym minusie, no i kryjówkę, bo na początku każda surka jest ważna. Jak odczuwamy nadmiar jakiegoś typu niepożądanego surowca to dobrze tez zrobić Rynek i NPC, ale o tym pewnie każdy dobrze wie


Rzym

Farmimy co sie da, aczkolwiek trzeba mięć tak jak w przypadku Galów sporo wyczucia. Legiony są strasznie wrażliwe na kontry German, bo maja mniejszy speed. Wpadając w Palki w obronie tez jesteśmy zazwyczaj stratni, jeśli nasz przeciwnik dysponuje duża ich liczba. O Falangach czy Pułapkach nawet wspominać nie będę...
Pozatym warto jest tez postawić kilka pól i być może 2-3 lvl Kryjówki. Spichlerz, Magazyn i Rynek tez są bardzo na miejscu. Zapewne zacznie nam brakować złomu, a wytworzyć sie może mała nadwyżka gliny/drewna, która w dość prosty sposób wymienimy 2:1 na złom. Oczywiście non-stop robimy jak najwięcej Legionów

1.3.2 Centy czy EI

Z jednej strony Centów będzie więcej i bezpieczniej jest nimi atakować Galów, a z drugiej strony szybkie EI bardzo bola okolicznych German. Prawdę powiedziawszy taktykę powinno sie dobierać indywidualnie. Jak juz mamy jedno albo drugie to powinno być z górki


b) Wersja Deff

Gal

- nie mamy za bardzo czasu na farmienie, ale tyle, żeby chociaż ze 3 razy dziennie wejść na konto
- umiemy olać cos takiego jak próby farmienia nas, czyli innymi słowy zachowujemy zimna krew
- jesteśmy w stanie w imię dobra sojuszu przez pewien czas porobić sim city

Jeżeli nie planujemy spędzać zbyt dużo czasu w Travianie, a chcemy być jednak mimo wszystko użyteczni dla sojuszu to proponuje zagrać w taki sposób. Z góry zaznaczam, ze testowałem ten sposób na s10.pl. Trafiłem na spokojna okolice, gdzie najbliższy w miarę aktywny german, miął do mnie palkami 1h mniej więcej. Jeśli macie kogoś takiego bliżej to jest niewiele ciężej tylko, może sie zdążyć, ze częściej cos od Was wykarmia. Acha należy również oczywiście pamiętać, ze Germanie maja 1/5 bonusu kryjówki, a to oni głownie atakują, wiec to pod nich powinniście liczyć kryjówkę. Na konto zaglądałem 3-4 razy dziennie, a mając włączonego plusa nie przeszkadzało mi to wydawać surki

No to od czego zaczynamy

2.2.1 Co na samym początku???
Wypełniamy questy zgodnie ze ścieżką Ekonomii (spis questów [link widoczny dla zalogowanych]). Po upływie 68h bez względu na questy warto zainwestować w 3-4 lvl kryjówki lub większy, jeśli mamy zamiar wchodzić bardzo nieregularnie. EKO rozbudowujemy mniej więcej takim schematem, żeby Glinę mięć najwyżej, Las o 1 lvl pojedynczej kopalni niżej (czyli mając glinę 2222, las powinien być 2221), a złom o 1 lvl niżej niż las (czyli analogicznie dla 2221 lasu 2211 złomu). Produkcja zboża powinna sie utrzymywać na poziomie 1/2 produkcji gliny


Rzym

- nie mamy za bardzo czasu na farmienie, ale tyle, żeby chociaż ze 3 razy dziennie wejść na konto
- umiemy olać cos takiego jak próby farmienia nas, czyli innymi słowy zachowujemy zimna krew
- jesteśmy w stanie w imię dobra sojuszu przez pewien czas porobić sim city

Jeżeli nie planujemy spędzać zbyt dużo czasu w Travianie, a chcemy być jednak mimo wszystko użyteczni dla sojuszu to proponuje zagrać w taki sposób. Z góry zaznaczam, ze testowałem ten sposób na s10.pl. Trafiłem na spokojna okolice, gdzie najbliższy w miarę aktywny german, miął do mnie palkami 1h mniej więcej. Jeśli macie kogoś takiego bliżej to jest niewiele ciężej tylko, może sie zdążyć, ze częściej cos od Was wykarmia. Acha należy również oczywiście pamiętać, ze Germanie maja 1/3 bonusu kryjówki, a to oni głownie atakują, wiec to pod nich powinniście liczyć kryjówkę. Na konto zaglądałem 3-4 razy dziennie, a mając włączonego plusa nie przeszkadzało mi to wydawać surki

Taktyka jest analogiczna do Gala. Różnica polega na tym, ze musimy mięć więcej kryjówek, a jak juz zaczynamy wojsko szkolić to Pretorianie są tańsi w wynalezieniu niż JD, wiec generalnie można zacząć ich robić z niższym EKO. Pozatym kryjówki możemy budować równolegle z EKO, wiec myślę, ze współczynnik kradzieży będzie podobny (na s10 Gala mi kilka razy okradli, bo nie mogłem wydąć całej surki, a wołałem budować EKO niż kryjówki gdy miąłem niemal full magazyn)
Dodatkowa różnica to brak Trapera, ale w sumie Pretorianie plus znacznie silniejsze mury, gdy jeszcze przeważnie nie ma Taranów nam to w pełni rekompensują

Jak ktoś nie będzie sie potrafił dopatrzyć analogii w tej taktyce dla Gala i Rzymianina to dajcie mi żnąc, a rozpisze sie mocniej (aczkolwiek Rzymem tej taktyki nie testowałem)



3. Bez mistrza zadań
1.1.1 Założenia:
- odpalone bonusy za złoto do produkcji 3 bonusów w zależności od nacji są rożne . Czy będziecie grali z Monetami czy tez bez dostajecie ich na starcie 15 sztuk od razu wykorzystujemy je na bonus crop po odebraniu ostatniej paczki surowców(po 50h) dostajemy kolejne 20 na resztę bonusów i NPC





a) Wersja OFF



Gal


2.1 Taktyka ofensywna
- przez pierwsze 1,5 miesiąca niestety, ale trzeba zapewnić obsługę konta przez minimum 12/24h (może nie w trybie ciągłym ,ale żeby logować sie zawsze kiedy falangi wracają z grabieży i wysyłać je znowu)
- należy mięć trochę wyczucia i spokoju jeśli idzie o dobór celów dla Falang

2.1.1 Założenia:
- odpalone bonusy za złoto do produkcji drewna, gliny/złomu i zboża ( Czy będziecie grali z Monetami czy tez bez dostajecie ich na starcie 15 sztuk od razu wykorzystujemy je na bonusy, po odebraniu ostatniej paczki surowców dostajemy kolejne 20 na resztę bonusów i NPC)
- przyrost surowców z dodatkowych kopalń liczony dla 71 godzin czyli są 2 godziny zapasu i w rzeczywistości surowców będzie troszkę więcej

2.1.2 Co budujemy w trakcie okresu ochronnego, żeby na jego koniec mięć największa możliwa liczbę jednostek???

4x Glina lv1
2x Las lv1
3x Pole lv1
Główny budynek lv2
Główny budynek lv3
Miejsce Zbiorki lv1
Koszary lv1

Budynki EKO i Kryjówkę robimy od razu po założeniu konta. Pozostałe budynki robimy dopiero gdy zaczyna Nam sie surka przelewać w Magazynie, bo na koniec może być krucho z cropem, jeśli zrobimy wszystko od razu. Jak juz zrobimy wszystkie budynki to robimy Falangi jedna po drugiej w podobny sposób jak budynki pilnując, żeby sie Nam surka nie przelała


po powrocie ze statystycznego farmienia odrazu będą surowce na kolejna falangę, każdy następny atak który wróci z pełnym ładunkiem gwarantuje nową Falangę

2.1.3 Dlaczego takie cos opłaca sie bardziej niż EKO + mniejsza liczba Falang???

Zakładając nawet, ze mamy pecha i najbliższe konta bezpieczne do farmienia są w odległości 1 godziny to i tak Falanga zwróci sie znacznie szybciej niż nawet 1 lvl dowolnego EKO. Startując z pułapu 13 jednostek jesteśmy w stanie rozmnożyć je znacznie szybciej niż z powiedzmy 5 sztuk, a ze z założenia czas na farmienie mamy to nie jest chyba problem, żeby armia była ciągle w ruchu

2.1.4 Co dalej???

No cóż najpierw farmimy cele bezpieczne (mniejsze niż 9 popa). Zakładam, ze po wyfarmieniu ich będzie juz około 25 Falang. I teraz zaczyna sie najcięższa cześć zabawy. Jak dobrać dalsze cele odpowiednie pod Falangi??? W sumie dość prosto. Szukamy w okolicy najbardziej popiastych Rzymian i German i rozsyłamy na nich po 5 Falang. Jeśli wtopimy nawet 1-2 grupki to nie będzie to aż tak bolesne jakbyśmy naraz stracili całość, a przynajmniej wiemy kogo możemy farmić

Jak osiągniemy około 40-50 Falang to można w końcu pomyśleć o GT. Teoretycznie można zrobić Miecze, ale nic na tym nie zyskamy, bo są jeszcze wolniejsze niż Falangi, a tak czy siak początkowe kilka Mieczy jak wpadnie w dużo choćby Palek to gucio zrobi, a skontrowanie Mieczy Pałkami jest banalne. GT jesteśmy w stanie chociaż załatwić dość szybko natarczywych German

W międzyczasie oczywiście robimy trochę pól, żeby nie być na totalnym minusie, no i kryjówkę, bo na początku każda surka jest ważna. Jak odczuwamy nadmiar jakiegoś typu niepożądanego surowca to dobrze tez zrobić Rynek i NPC, ale o tym pewnie każdy dobrze wie

Rzym


- przez pierwsze 1,5 miesiąca niestety, ale trzeba zapewnić obsługę konta przez minimum 12/24h (może nie w trybie ciągłym ,ale żeby logować sie zawsze kiedy Legiony wracają z grabieży i wysyłać je znowu)
- należy mięć trochę wyczucia i spokoju jeśli idzie o dobór celów dla początkowych Legionów (jak sie zrobi ich więcej to można trochę poszarżować)

3.1.1 Założenia:
- odpalone bonusy za złoto do produkcji drewna, złomu i zboża ( Czy będziecie grali z Monetami czy tez bez dostajecie ich na starcie 15 sztuk od razu wykorzystujemy je na bonusy, po odebraniu ostatniej paczki surowców dostajemy kolejne 20 na resztę bonusów i NPC)
- przyrost surowców z dodatkowych kopalń liczony dla 71 godzin czyli są 2 godziny zapasu i w rzeczywistości surowców będzie troszkę więcej

3.1.2 Co budujemy w trakcie okresu ochronnego, żeby na jego koniec mięć największa możliwa liczbę jednostek???

Kolejność budowy budynków


1133: (rekomendowana)

kolejność budowy budynków

Las lv1
Glina lv1
Złom lv1
3x crop lv1
2x Złom lv1
Główny Budynek lv2
Główny Budynek lv3
Miejsce Zbiórki lv1
Koszary lv1
.

Budynki EKO robimy od razu po założeniu konta. Pozostałe budynki robimy dopiero gdy zaczyna Nam sie surka przelewać w Magazynie, bo na koniec może być krucho z cropem, jeśli zrobimy wszystko od razu. Jak juz zrobimy wszystkie budynki to robimy Legiony jedna po drugiej w podobny sposób jak budynki pilnując, żeby sie Nam surka nie przelała

3.1.3 Dlaczego takie cos opłaca sie bardziej niż EKO + mniejsza liczba Legionów???

Zakładając nawet, ze mamy pecha i najbliższe konta bezpieczne do farmienia są w odległości 1 godziny to i tak Legiony zwrócą sie znacznie szybciej niż nawet 1 lvl dowolnego EKO. Startując z pułapu 8 jednostek jesteśmy w stanie rozmnożyć je znacznie szybciej niż z powiedzmy 2-3 sztuk, a ze z założenia czas na farmienie mamy to nie jest chyba problem, żeby armia była ciągle w ruchu

3.1.4 Co dalej???

Farmimy co sie da, aczkolwiek trzeba mięć tak jak w przypadku Galów sporo wyczucia. Legiony są strasznie wrażliwe na kontry German, bo maja mniejszy speed. Wpadając w Palki w obronie tez jesteśmy zazwyczaj stratni, jeśli nasz przeciwnik dysponuje duża ich liczba. O Falangach czy Pułapkach nawet wspominać nie będę...
Pozatym warto jest tez postawić kilka pól i być może 2-3 lvl Kryjówki. Spichlerz, Magazyn i Rynek tez są bardzo na miejscu. Zapewne zacznie nam brakować złomu, a wytworzyć sie może mała nadwyżka gliny/drewna, która w dość prosty sposób wymienimy 2:1 na złom. Oczywiście non-stop robimy jak najwięcej Legionów

3.1.5 Centy czy EI

Z jednej strony Centów będzie więcej i bezpieczniej jest nimi atakować Galów, a z drugiej strony szybkie EI bardzo bola okolicznych German. Prawdę powiedziawszy taktykę powinno sie dobierać indywidualnie. Jak juz mamy jedno albo drugie to powinno być z Gorki


b) Wersja Deff

Gal


- nie mamy za bardzo czasu na farmienie, ale tyle, żeby chociaż ze 3 razy dziennie wejść na konto
- umiemy olać cos takiego jak próby farmienia nas, czyli innymi słowy zachowujemy zimna krew
- jesteśmy w stanie w imię dobra sojuszu przez pewien czas porobić sim city

Jeżeli nie planujemy spędzać zbyt dużo czasu w Travianie, a chcemy być jednak mimo wszystko użyteczni dla sojuszu to proponuje zagrać w taki sposób. Z góry zaznaczam, ze testowałem ten sposób na s10.pl. Trafiłem na spokojna okolice, gdzie najbliższy w miarę aktywny german, miął do mnie palkami 1h mniej więcej. Jeśli macie kogoś takiego bliżej to jest niewiele ciężej tylko, może sie zdążyć, ze częściej cos od Was wykarmia. Acha należy również oczywiście pamiętać, ze Germanie maja 1/5 bonusu kryjówki, a to oni głownie atakują, wiec to pod nich powinniście liczyć kryjówkę. Na konto zaglądałem 3-4 razy dziennie, a mając włączonego plusa nie przeszkadzało mi to wydawać surki

No to od czego zaczynamy

2.2.1 Co na samym początku???
Przez pierwsze 68h budujemy tylko EKO niestety w tym okresie trzeba poświęcić trochę więcej czasu, żeby budować w miarę na bieżąco jak jest surka. Budynki w wiosce nie są Nam do niczego potrzebne. Po upływie 68h warto zainwestować w 3-4 lvl kryjówki lub większy, jeśli mamy zamiar wchodzić bardzo nieregularnie. EKO rozbudowujemy mniej więcej takim schematem, żeby Glinę mięć najwyżej, Las o 1 lvl pojedynczej kopalni niżej (czyli mając glinę 2222, las powinien być 2221), a złom o 1 lvl niżej niż las (czyli analogicznie dla 2221 lasu 2211 złomu). Produkcja zboża powinna sie utrzymywać na poziomie 1/2 produkcji gliny

2.2.2 Co potem???
A no dalej robimy to samo, tylko teraz juz od czasu do czasu budujemy miedzy kolejnymi lvl EKO budynki takie jak:
- Magazyn
- Spichlerz
- Główny Budynek na 3 lvl (wyżej nie trzeba)
- Rynek
- Kryjówkę tak żeby zawsze pokrywała co najmniej 90% magazynu przeciw Germanowi. Jak juz mamy 1 kryjówkę na 10 lvl to warto zrobić kilka na 1 lvl. Dają darmowe PK, kosztują żałośnie mało, a chronią surke całkiem nieźle. Docelowo w wiosce znalazłem miejsce na 3x10 lvl i 5 x 1 lvl kryjówki. Reszta wolnych pól będzie potrzebna zanim dojdziemy do 10 lvl GB, wiec nie warto robić więcej
- można jeszcze zrobić Miejsce Zbiórki na 1 lvl, żeby widzieć kto atakuje i dawać cynki sąsiadom co do kontr

Robimy tak mniej więcej, przez pierwsze 3 tygodnie (można dłużej, ale to zależy od okolicy). Po 3 tygodniach moja wioska wyglądała tak
Las 7777 Glina 8877 Złom 7766 Pola 777766. Było to porównywalne EKO z tym jakie mieli Germanie aktywni, z tym, ze oni mieli pkt OFF i armie, a ja nie

2.2.3 Czemu akurat 3 tygodnie???
Po 3 tygodniach mogą sie zacząć pierwsze katasy i wtedy juz musicie zacząć mięć wojsko i zacząć być użyteczni dla sojuszu, choćby po to, żeby sojusz czuł sens bronienia Was jakby co. Wcześniej katasaów raczej nie będzie, bo kosztuje to sporo surki, a ludzie raczej wola wioskę zrobić. Jeśli nawet jakieś katasy będą to ich ilość będzie tak żałosna, ze wątpię, żeby jakiekolwiek szkody duże były w stanie wyrządzić. Zresztą powinniście sie zorientować czy macie w okolicy jakiegoś super aktywnego gracza

2.2.4 Co później???
Jak juz macie mniej więcej takie EKO jak wypisałem (albo wyższe, jeśli przeciągnęliście trochę okres simowania) to trzeba zacząć robić infre i wojsko. Tutaj pojawia sie dodatkowy problem, bo budynki budują sie wtedy dość szybko, a pozatym trzeba tez nowiutkiego wojska pilnować, żeby nie padło zbyt łatwym lupę agresora ewentualnego. Jak idziecie spać to sugeruje robić FS-y mimo, ze jest to tylko DEF. 2-3 dni pogracie trochę aktywniej i można spokojnie dorobić sie takich parametrów wioski, które umożliwiają efektywna obronę w tym czasie (oczywiście w kilka osób)
- 80 Falang, 20 JD, 5 Tropicieli Hero z JD (można olać JD i zrobić w ich miejsce jakieś 60-70 Falang i nie tracić tak dużo surki na infrastrukturę, ale tutaj jak ktoś woli. Ja wołałem wariant z JD)
- Palisada 10 lvl
- Traper 10 lvl + 100 Pułapek

Potem można wrócić do spokojnego robienia EKO-sim city (zaczynając od pól, bo produkcja zboża nam strasznie spadla po zbudowaniu infry i woja) i dorabiać dziennie jakieś 20-30 jednostek. Później juz nie chciało mi sie ciągnąc tego konta, ale można zapewne w ciągu 10 dni postawić 10 lvl EKO i wspomagacze, a mając produkcje na poziomie 700 Drewna 800 Gliny 500 Żelaza 450 Crop można spokojnie iść w druga wioskę, na która mamy juz PK od około tygodnia. Wcześniej sie to nie opłaca, bo wioska zwraca sie dłużej niż 10 lvl Kopalni dopalanej wspomagaczami (Cegielnia, Tartak, Huta). Oczywiście robimy ciągle coraz więcej wojska DEF.

2.2.5 Dodatki
- taktyka jest oczywiście mocno utopijna, bo mając juz wojsko będzie trzeba je sojusznikom często podsyłać na DEF-y i cos z niego trącić, ale nie powinno to być jakieś drastyczne, wiec co najwyżej złapiecie kilka dni poślizgu, a i tak rozwiniecie sie lepiej niż jakbyście od początku robili wojsko, będąc Malo aktywnymi
- dużo surki można również wyciągnąć z rynku. Po około tygodniu od startu serwa zboże staje sie mocno chodliwym towarem i można za nie kupić wszystko i to w stosunku lepszym niż 1:1, wiec czasem lepiej podciągnąć pole niż kopalnie złomu i za uzyskany crop kupić złom w stosunku 2:1 na nasza korzyść



Rzym


- nie mamy za bardzo czasu na farmienie, ale tyle, żeby chociaż ze 3 razy dziennie wejść na konto
- umiemy olać cos takiego jak próby farmienia nas, czyli innymi słowy zachowujemy zimna krew
- jesteśmy w stanie w imię dobra sojuszu przez pewien czas porobić sim city

Jeżeli nie planujemy spędzać zbyt dużo czasu w Travianie, a chcemy być jednak mimo wszystko użyteczni dla sojuszu to proponuje zagrać w taki sposób. Z góry zaznaczam, ze testowałem ten sposób na s10.pl. Trafiłem na spokojna okolice, gdzie najbliższy w miarę aktywny german, miął do mnie palkami 1h mniej więcej. Jeśli macie kogoś takiego bliżej to jest niewiele ciężej tylko, może sie zdążyć, ze częściej cos od Was wykarmia. Acha należy również oczywiście pamiętać, ze Germanie maja 1/3 bonusu kryjówki, a to oni głownie atakują, wiec to pod nich powinniście liczyć kryjówkę. Na konto zaglądałem 3-4 razy dziennie, a mając włączonego plusa nie przeszkadzało mi to wydawać surki

Taktyka jest analogiczna do Gala. Różnica polega na tym, ze musimy mięć więcej kryjówek, a jak juz zaczynamy wojsko szkolić to Pretorianie są tańsi w wynalezieniu niż JD, wiec generalnie można zacząć ich robić z niższym EKO. Pozatym kryjówki możemy budować równolegle z EKO, wiec myślę, ze współczynnik kradzieży będzie podobny (na s10 Gala mi kilka razy okradli, bo nie mogłem wydąć całej surki, a wołałem budować EKO niż kryjówki gdy miąłem niemal full magazyn)
Dodatkowa różnica to brak Trapera, ale w sumie Pretorianie plus znacznie silniejsze mury, gdy jeszcze przeważnie nie ma Taranów nam to w pełni rekompensują

Jak ktoś nie będzie się potrafił dopatrzyć analogii w tej taktyce dla Gala i Rzymianina to dajcie mi znać, a rozpisze sie mocniej (aczkolwiek Rzymem tej taktyki nie testowałem)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:18, 05 Lis 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.nnbezimienni.fora.pl Strona Główna » FAQ/Szkoła Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin